W sumie 67 uczniów z Shree Singhakali Secondary School zarejestrowało się do Akademii w Ramite, Solukhumbhu, w Nepalu i pojawiło się rano, aby się zarejestrować. Po krótkim powitaniu i sesji przełamywania lodów, pełna uwaga dzieci zwróciła się na prezentację „Teraz my dzieci ratujemy świat!”, którą przedstawili dwaj Ambasadorzy Sprawiedliwości Klimatycznej Sudeep Ghimire i Goutam Bhardwaj.
Prezentacja obejmowała najważniejsze tematy związane z kryzysem klimatycznym: źródła CO2, globalne ocieplenie, fotosyntezę, sprawiedliwość klimatyczną oraz rozwiązania, które Plant-for-the-Planet oferuje w celu złagodzenia kryzysu klimatycznego. Oczywiście wszystkie te tematy zostały przedstawione w sposób odpowiedni dla dzieci. W następującej po tym sesji pytań i odpowiedzi dzieci miały możliwość wyeliminowania wszelkich niejasności, które mogły się jeszcze pojawić.
Słuchając prezentacji „Teraz my dzieci ratujemy świat!”
Po prezentacji uczestnicy dowiedzieli się, jak samodzielnie prowadzić prezentacje i otrzymali podstawowe wskazówki dotyczące wystąpień publicznych. Następnie uczniowie otrzymali kilka slajdów z prezentacji otwierającej, którą widzieli na początku dnia i próbowali zaprezentować ją swoim kolegom. Udzielili sobie nawzajem wskazówek, jak poprawić swoje prezentacje w przyszłości i świetnie się bawili, ćwicząc. Następnie dzieci udały się na lunch, gdzie mogły się trochę zrelaksować i przedyskutować dotychczasowe tematy.
Po nawiązaniu kontaktów podczas przerwy obiadowej, dzieci zostały podzielone na trzy grupy, aby dowiedzieć się o globalnym podziale i sprawiedliwości w tak zwanej „grze światowej”. Dzieci rozdawały figurki do gry, cukierki i balony na mapach świata rozłożonych na stołach jako symbole odpowiednio populacji świata, bogactwa i emisji CO2. Dzieciom nie trzeba było dwa razy powtarzać, żeby rozdzieliły balony i cukierki wśród figurek do zabawy. Ostatecznie emisja CO2 i bogactwo zostały rozdzielone sprawiedliwie – wszyscy mają równe prawa.
W ostatnim module uczestnicy zostali podzieleni na grupy szkolne i zajęli się opracowywaniem rozwiązań mających na celu powstrzymanie kryzysu klimatycznego. Pomysły i rozwiązania zostały przedstawione w jasny sposób: „Co chcemy zrobić w naszej szkole; Kto jest odpowiedzialny za jakie zadanie i do kiedy chcemy osiągnąć nasze cele”. W związku z tym każda grupa szkolna opracowała swój plan działania, który będzie realizować ze swoimi uczniami. Następnie każda szkoła zaprezentowała swoje plany działania przed uczestnikami.
Jedno z rozwiązań przeciwko kryzysowi klimatycznemu: sadzenie drzew!
Po długim, pełnym wrażeń i przyjemnym dniu wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty od dyrektora szkoły i Dharmendra Gotame z Solu Hydropower Project, który oficjalnie uznał ich za Ambasadorów Sprawiedliwości Klimatycznej. Interesujący dzień dobiegł końca. Oprócz doświadczenia i nowo zdobytej wiedzy, wszyscy nowi Ambasadorzy zabrali ze sobą Certyfikat i oczywiście koszulkę Plant-for-the-Planet, którą odebrali na początku dnia. A przedstawiciel nauczycieli z danej szkoły otrzymał książkę Tree by Tree o Plant-for-the-Planet. Nauczyciele, przyjaciele, organizatorzy i goście byli pod wielkim wrażeniem występu dzieci.
Z podekscytowaniem bycia Ambasadorami Sprawiedliwości Klimatycznej i czując się naładowanymi energią, dzieci zobowiązały się do posadzenia drzew na podwórku swojej szkoły wraz z innymi uczniami i nauczycielami.
Świeżo wytrenowanad Climate Justice Ambassadors with their official Certificates
Czy Ty lub Twoje dziecko również chcecie zaangażować się jako Climate Justice Ambassador w akcję Plant-for-the-Planet? Skontaktuj się z nami tutaj.